Thursday 16 February 2017

Kambing untuk Akikah siap hantar ke rumah

Assalamualaikum. Entri pasal kambing hari ni. Ni sebenarnya Nurha tolong promote untuk husband sebab ni biz part time dia. Sedar tak sedar dah 5 tahun beliau berkecimpung dalam perniagaan kambing ni, seusia Firas. Masa Firas lahr dulu, terasa susah sangat nak cari kambing untuk akikah, lagi2 kat JB ni. Maksud Nurha kambing yang siap dicincang dan siap hantar ke rumah. Kadang tu, dalam kita tengah berpantang, mane nak sempat nak uruskan cari kambing, siap cincang dan siap hantar ke rumah.

Menyedari permasalahan itu, papa dan rakan kongsinya membuka sebuah kandang dengan modal yang tak seberapa. Tapi alhamdulillah, ada penjaga kandangnya yang kami gajikan tiap bulan. Niat asal memang nak membantu golongan muda untuk memudahkan buat akikah pada hari ke 7 kelahiran cahaya mata. Bila kita mudahkan urusan orang lain, insyaAllah Allah akan memudahkan urusan kita pula.

Pelanggan boleh pilih samada nak kambing hidup, kambing yang siap cincang atau kambing siap masak. Semua tu ikut pakej yang dipilih pelanggan. Yang penting, kambing siap hantar sampai ke pintu rumah, tak payah susah-susah nak sembelih dan cincang sendiri, yang penting bagi nama bayi sebelum kambing disembelih.

Kami juga ada sediakan pakej untuk kambing siap masak dan dihantar ke rumah anak-anak yatim ataupun pelajar tahfiz. Ada tu yang tak nak kecah-kecahkan rumah buat kenduri kendara cukup bagi makan kambing yang diakikahkan pada rumah pelajar tahfiz dan mohon doa dari pelajar tahfiz untuk anak yang diakikahkan.

So, kalau ada sesiapa yang nak order kambing, boleh call / WA 017-3086355. Jangan risau, harga berpatutan dan boleh runding. Jangan lengah-lengahkan akikah untuk anak-anak kita ye.

Sekian dulu, jumpa lagi next entri.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...