Tuesday 14 February 2017

Far Infra Red (F.I.R) pada Premium Beautiful

Assalamualaikum. Rasa teruja sangat sebab hari ni Nurha nak kongsi pasal kebaikan Far Infra Red yang ada dalam Premium Beautiful. Seperti yang Nurha janjikan sebelum ini, nak sharing pasal kebaikan FIR.

Fungsi FIR ni sebenarnya untuk memperbaiki sistem peredaran darah dalam tubuh. Selain itu, ia meningkatkan kadar metabolisme. FIR juga berfungsi meningkatkan keberkesanan penyerapan nutrien dan penyingkiran bahan buangan daripada badan.


Sinaran FIR ini memang kita tidak dapat lihat dengan pandangan mata kasar, tetapi kita dapat merasai kesan habanya pada kulit, di mana FIR ini akan memberi penyerapan pada bahagian kulit. FIR meningkatkan kadar pengaliran darah, di mana ia dapat mengembangkan kapilari yang membawa darah. Ia juga menjadi agen detoksifikasi yang membaiki sistem peredaran darah pada semua organ penting dalam badan yang bergantung kepada darah untuk tenaga. Apabila perjalanan darah menjadi lancar, maka sel badan jadi lebih aktif, badan pun jadi lebih sihat dan bertenaga.

Sebab itu dikatakan apabila kita memakai Premium Beautiful, kesannya menyamai 5 kali proses bertungku. Bayangkan apabila kita dalam pantang nak bertungku sekali pun susah, inikan pulak nak bertungku sebanyak 5 kali. Bila pakai PB, kita akan merasai sensasi hangat sebab kesan FIR tu. So, bagi yang bekerja dalam air cond tu memang sesuai sangatlah nak memakai PB ni.

Pernah dengar tak ada orang kurus, tetapi makan banyak mana pun badan still tak naik. Ini bermakna orang kurus tu mempunyai kadar metabolisme yang tinggi. Eh, cakap pasal metabolisme ni, ape tu metabolisme ek? Metabolisme adalah kadar di mana badan kita membakar kalori. Sebab tu kebanyakan orang gemuk mempunyai kadar metabolisme yang rendah.

Sekian dulu coretan, harap berjumpa di lain entri. Selamat malam!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...