Friday 23 December 2011

Kenangan lama menjelma...

Assalamualaikum... Hai semua.. Selamat hari Jumaat... Cuaca di Bandaraya Johor Bahru ni mendung, hujan turun dengan lebatnya. Memang best kalau dapat tidur ni, tapi Nurha nak tidur tak boleh pulak.. Nurha pun tengok-tengoklah koleksi gambar dalam thumbdrive Nurha. Bila tengok gambar time study, rasa rindu dgn zaman itu, rasa kalau ada 'time machine' nak je kembali ke zaman study dulu..hihi.. Biarlah orang kata student tak ada duit pun tapi hidup student lah hidup yang mendewasakan seseorang tu. Berbeza dengan setelah bekerjaya, walaupun ada duit tapi lain rasanya kerana stress kerja tu berbeza dengan stress menjadi seorang student. Biarlah macam mana stress pun, walaubagaimanapun hidup perlu diteruskan juga kan. Terpulanglah pada seseorang bagaimana menangani stress. 

Nurha nak abadikan gambar ketika berjaya menggenggam segulung ijazah pada sekitar tahun 2008. Tarikh konvo Nurha sangat cantik, 8.8.08.. Tarikh yang ada 'ong' bagi masyarakat Cina. Pada tarikh itulah Istiadat Konvokesyen selamat dijalankan untuk pelajar Universiti Malaya, Fakulti Kejuruteraan. Bidang pengkhususan Nurha ialah Sarjana Muda Kejuruteraan Bioperubatan. Memang kursus ni sangat 'tough' tetapi menarik dan menjadi kursus 'favourite' bagi orang Cina. Peluang kerjaya juga cerah di bidang kerajaan mahupun swasta. 























Sekarang, semua dah bekerjaya, ramai yang join syarikat swasta termasuklah Nurha. Suku daripadanya dah pun mendirikan rumahtangga dan dah ada cahayamata dah pun. Hajat di hati rasa nak further study lagi, tapi entahlah..tak tau bile lah tu..hehe..

Sampai sini dulu ye readers, ceria2 selalu.. Assalamualaikum..



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...