Tuesday 24 September 2013

Fenomena durian crepe, pavlova dan melty oreo with hersheys

Apa persamaan antara ketiga-tiganya? Jawapannya sudah tentu ketiga-tiganya sejenis desert. Yang penting semuanya fevret Nurha..hehe..

Durian crepe

Durian crepe - suatu ketika dahulu menjadi trend org buat bisnes online dan side income. Sangat popular di laman sosial lebih2 lagi bg penggemar durian. Tekstur inti durian yg lembut, lemak dan manis sangat menepati citarasa ramai. Tidak hairanlah resepi durian crepe menjadi topik popular dan menjadi antara resepi yg top di enjin carian google.

Pavlova - tidak kurang hebatnya. Berbanding durian crepe, agak leceh dan rumit sedikit proses pembikinannya. Sekarang ni dah ada berbagai saiz dah. Nak yg comel ke yg besar ke, semuanya bergantung pada si pembeli @ pembuat. Aksesori pavlova ni terdiri daripada buah-buahan seperti strawberi, kiwi, anggur, limau, pic etc.

Melty oreo with hersheys - ini  yg paling latest. Sangat sedap dengan taburan cheese yg mewah di permukaannya. Terdiri daripada biskut marie yg diapit dengan wheeping cream yg diadun lembut. Memang terbaik dgn rasa manis dan lemak yg sederhana. Memang kena dengan tekak Nurha, hehe..Tak sempat Nurha nak tangkap gambar tengok2 dah nak habis baru teringat nak tangkap gambar. Asyik sangat dengan kesedapannya. Lepas ni nak kena try buat sendiri ni..hehe..rajin ker...?


Pavlova

Melty oreo with hersheys

4 comments:

Farah Waheda Wahid said...

semuanya saya suka... ^_^

Unknown said...

uishhh yg melty oreo tu sy xpnah dgr lg!! dah ketinggalan ni..hihi

Nurha said...

kan farah..samela kite...

wajib rase tu faezah..hihi...

nita said...

sayapun suka kesemuanya.. :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...