Monday 24 October 2016

TDC Selatan grooming class

Assalamualaikum. Sabtu lepas The Diamond Circle Team Selatan ada buat Grooming Class. Memang tak rugi attend kelas ni sebab diajar macam mana nak bersolek dan penampilan diri untuk jumpa clients. Nurha sendiri yang tak pandai sangat bab ber 'make-up' rasa bertuah sangat dapat attend kelas ni. Di TDC kami diajar cara untuk menjaga penampilan diri, cara untuk berkomunikasi, cara untuk ber 'make-up' dengan FOC uolls! Mane nak dapat ilmu macam ni kat tempat lain. Kalau ade pun bukan FOC, kene bayar kan. 

Ni ada gambar buat tatapan readers sepanjang kelas kami berlangsung dengan jayanya. Kami di'guide' oleh CDM Norain Mohd Nizar, seorang mommy yang gorgeous, kecil molek orangnya. Tak lupa juga buat DSM Faeza Zainudin yang bagi demo untuk macam mana nak make-up, teror DSM Faeza ni. Yang penting on that day Nurha jadi model make-up kat depan, hahaha.. Memang pilihan yang tepat sebab diri ni memang tak pandai make-up. Tapi after dah attend kelas ni rasa macam lebih yakin dan sofistikated sebab gaya dah berubah daripada makcik kepada CEO. Ceh! 


Sebelum kelas bermula. Masing2 tak pakai mekap

Masing2 sibuk bermekap




Nurha sebelum dan selepas

Nilah hasilnya


Yg kat tengah tu my direct leader, Ira Zainal & Dilla

Mommy CDM Norain bertudung pink belacan

Semua ahli TDC Selatan yang hadir kelas

Tips untuk mekap antaranya yg Nurha belajar kat sini:-

1. Pilih alat mekap tak semestinya mahal, asalkan kita pandai menggayakannya
2. Pilih shawl dan blazer yang warna selamat, yang matching dengan apa2 baju
3. Shawl tak semestinya mahal, yang penting pandainya menggayakannya. Boeh belajar lilit shawl kat youtube
4. Tudung plain lebih sesuai daripada tudung bercorak. Banyakkan beli tudung plain sebab lebih formal dan senang nak gayakan dengan apa2 baju.
5. Solekan kat bahagian mata penting untuk nampak lebih memukau
6. Jangan pakai aksesori berlebihan sebab nanti nampak serabut

Ada sesiapa kat sini nak join TDC?Contact Nurha sekarang sebab dapat ilmu perniagaan plu ilmu penampilan secara percuma! Di samping dapat tambah duit kocek, akan diajar juga cara marketing dan ilmu lain macam grooming dan cara untuk boost up sales! 

Contact Nurha PM / Whatsapp 017-3086352

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...