Friday 29 May 2015

Kambing nak jual secara borong..

Bulan May 2015 ni ramai betul kawan-kawan
Nurha yang menimang cahaya mata.. Kebanyakannya anak pertama. Alhamdulillah, syukur.. Ada sorang tu, dah 7 tahun mendirikan rumahtangga, tapi masih belum dikurniakan cahaya mata. Tahun ini Allah bagi dia rezeki, dapat baby girl. Syukur yang terhingga kawan tu. Macam manalah perasaan pasangan lain yang dah bertahun-tahun mendirikan rumahtangga tapi belum ada rezeki nak dapat anak ye.

Alkisahnya, kawan yang baru dapat anak tadi tu terus telefon nak beli seekor kambing dengan papa. Dia nak kambing hidup, pak imam masjid yang sembelihkan. Sekali siang, cincang dan timbang dapat 15kg daging kambing. Puas hati katanya, sebab kambing yang papa bekalkan besar dan segar. Papa memang cerewet bab pilih kambing ni.. Sebab tu ramai pelanggan dia berpuas hati dengan servis yang diberikan.

Diam tak diam dah 3 tahun papa run bisnes kambing. Sama usia Firas. Berbekalkan modal yang tak seberapa, alhamdulillah bertahan juga sampai ke hari ini..

Sekarang ni papa nak buat 'clearance stock'. Macam jualan cuci gudang bunyinya..hehe... Papa nak jual kambing dengan harga borong. Pada sesiapa yang berminat boleh whatsapp 017-3086355.. Papa nak jual borong sebab dah banyak sangat kambing yang beranak-pinak, bimbang kandang kambing papa runtuh. Bagi sesiapa yang berminat, khasnya di sekitar Johor, cepat-cepat ambil handphone n whatsapp no tertera ye..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...