Wednesday 19 June 2013

Abah kena chicken pox

Hari minggu yang lalu kami pulang ke kampung halaman. Mak bagitau yang abah kena chicken pox.. Kesian abah.. Menjelang Hari Bapa orang lain semua celebrate dengan abah masing2 tapi kami menjenguk abah yang kena chicken pox. Dalam pada kena chicken pox tu, abah masih lagi bekerja. Gigihnya abah. Mak kata abah tak boleh duduk diam2 kat rumah tanpa buat apa2 kerja. Perangai abah memang macam tu, tak boleh duduk diam sejak kami kecil lagi. Abah seorang yang gigih, rajin, kuat berusaha, periang, ramai yang senang dengan kehadiran abah jika ada kat mana2 majlis sekali pun. Abahlah orang yang selalu menghidupkan suasana dan keadaan. Abah tabah membesarkan kami anak-beranak. Walaupun pendapatan abah tak sebesar mana, alhamdulillah, dengan duit itulah abah membesarkan kami sampai kami ke peringkat sekarang ini. Teringat masa zaman kami kecil2 dahulu, nak mintak apa semuanya dapat. Abah tak pernah merungut, cakap tak ada duit ke apa. Untungnya kami ada seorang bapa yang macam abah.

Chicken pox tak mengenal usia. Golongan tua ke muda ke...pasti akan kena. Bergantung pada masa..cepat atau lambat. Virus yang dinamakan Herpes Zoster akan merebak di sekitar permukaan kulit, aktif dalam bentuk gelembung air dan meninggalkan kesan hitam atau merah. Kesan gatal dan miang akan berpanjangan sampai seseorang yang dijangkiti sukar tidur pada waktu malam.

Untuk abah, Selamat Hari Bapa. Kak Long, Kak Ngah, Bude dan adik sayang abah. Semoga abah cepat sembuh. Semoga abah panjang umur, murah rezeki dan diberkati Ilahi... Amin.

Gambar ihsan Google


2 comments:

nita said...

la kesiannya...

semoga abah Nurha cepat sembuh..aamiin.

Nurha said...

Tima ksh nita...mak ada bgtau chicken pox abah dah kering..hehe..cuma tgal ksan je

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...